Fallout Shelter

Tytułowy Fallout Shelter został stworzony przez Bethesda Game Studios, a wydane na światło dzienne przez Bethesda Softworks. Fallout Shelter samo w sobie jest nawiązaniem do kultowej serii gier Fallout. Z początku gra została wydana na urządzenia mobilne z system iOS, a z biegiem czasu na Androida. 

Wprowadzenie

Po przejściu krótkiego samouczka możemy grać już normalnie. Naszym głównym zadaniem jest budowanie schronu przeciwatomowego (Vault) oraz zarządzanie nim. Już na start otrzymujemy kilku mieszkańców, których osiedlamy i znajdujemy im zajęcie w postaci pracy w poszczególnych pokojach. Mieszkańcy w czasie pracy wytwarzają jedzenie, wodę, energię lub medykamenty. W czasie rozgrywki zdobywamy kapsle – walutę, którą się posługujemy. Za kapsle możemy kupować i rozwijać dane pomieszczenia.

Nowi mieszkańcy

Z początku gry nowi mieszkańcy dosyć często pojawiają się u drzwi schronu, lecz z biegiem czasu ta liczba się zmniejsza. Rozwiązaniem tego problemu jest rozmnażanie się dotychczasowych mieszkańców. Najlepiej wybierać tych mieszkańców, którzy mają dużo charyzmy – flirt wychodzi im łatwiej i cały proces dzieje się szybciej. Ciąża trwa zazwyczaj kilka realnych godzin. Innym rozwiązaniem, choć mniej efektownym, jest prowadzenie radia, przez które będą nawoływani mieszkańcy.

Produkcja surowców

Mieszkańcy pracują , aby uzyskać surowce. Każdy z mieszkańców ma swoje statystyki zapisane w skrócie SPECJAŁ (S-SIŁA, P-PERCEPCJA, E-ENERGIA, C-CHARYZMA, J-JASNY UMYSŁ (INTELIGENCJA), A-AKROBATYKA (ZWINNOŚĆ), Ł-ŁUT SZCZĘŚCIA). Toteż mieszkańcy z siłą lepiej sprawdzą się przy pracy w elektrowni, a mieszkańcy z lepszą percepcją poradzą sobie produkcji wody. Podstawowymi miejscami pracy, w których mieszkańcy odnajdują się jest jadalnia, elektrownia oraz “fabryka” wody. Ważna sugestia: im mieszkańcy więcej pracują tym są szczęśliwsi.

Bardzo ważną rzeczą jest, aby produkować surowce systematycznie. Nie możemy doprowadzić do tego, że nasze surowce osiągną krytyczny stan – wtedy ludność jest niezadowolona.

Przyspieszanie produkcji i konsekwencje

Jest możliwość przyspieszenia produkcji poprzez kliknięcie na pomieszczenie i wybranie opcji “Rush”, natomiast wiąże się ona z ryzykiem katastrofy – najazdu radrakanów (karaluchów) lub pożarem. Oczywiście katastrofami zajmują się mieszkańcy i zawsze sobie radzą, ale mogą ucierpieć na zdrowiu, a i produkcja się wydłuża.

Wysyłka mieszkańców poza teren schronu

Istnieje możliwość wysyłania mieszkańców do tzw. Wasteland. Przynosi to sporo bonusów, jak kapsle lub przedmioty, ale też wiąże się z ryzykiem, że mieszkaniec nie powróci. Lecz jest na to rada, ponieważ można go wskrzesić. Mieszkaniec zdaje nam raport na bieżąco co robi, a w razie gdy chcemy, żeby powrócił to wystarczy kliknąć odpowiedni przycisk. Podróż zazwyczaj zajmuje kilka realnych godzin.

Podsumowanie

Gra sama w sobie jest niesamowicie wciągająca, sam spędziłem pewnego dnia kilkadziesiąt dobrych minut patrząc się na ekran telefonu i ciągle coś ulepszając.

Grę można pobrać w Google Play, lub bezpośrednio klikając tutaj.

 

 

839 Total Views 1 Views Today

Be the first to comment

Leave a comment

Your email address will not be published.


*


Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.